از باریکه راهِ آن سوی زمین تا رختکن فقط چند قدم بود.مدافع شماره ۵۵ اما در فاصله چمنزار تا رختکن با تبسم و بی‌تحسر سراغ عشق آبی‌ها را گرفت و زیر نور ماه برای سکوهای بیقرار دست تکان داد و بوسه فرستاد.

ناگفته‌های رافائل داسیلوا در منتهی‌الیه میکسدزون/ همه راه‌ها بسته است!

به گزارش قدس آنلاین،۲۰ دقیقه بعد، مردی بلند بالا با چمدان برزنتی از رختکن بیرون آمد و با لبخند از کنار خبرنگاران در میکسدزون گذشت. غریبه آشنایی که خرده روایت‌هایش از ۹۰ دقیقه  پرحادثه را به وقت دیگری موکول کرد. در منتهی‌الیه میکسدزون اما رافائل داسیلوا آرودا در محاصره دوآتشه‌هایی که برای گرفتن سلفی و امضا به صف شده بودند، لحظاتی ایستاد و با ردای تفنگداری حرفه‌ای هرگز برای تب کرده‌های سکونشین پشت چشم نازک نکرد. هر چند چشمانش مجوز نداد در آن دقایق پرهمهمه از او سؤالات پرحرارت بپرسیم، اما چند پاسخ تلگرافی سیم خاردار آمریکای لاتین برای ترسیم یک مصاحبه سردستی کافی بود.

* دیوار بلند در هزارتوی مواج!

او رافائل داسیلواست. توپچی جهانگردی که پس از سال‌ها جنگاوری در جغرافیای فراخ گیتی اینک به تهران رسیده است. مدافع سختکوش بوآیشتا که روزگاری در لیگ پرتغال فورواردها را به میان کاج‌ها می‌فرستاد و یک تنه راه‌ها را مسدود می‌کرد. مردی که بعدترها در کویر حجاز جام پادشاهی را بالای سر برد و با تن پوش الفیصلی پشت دست غول‌های سعودی را داغ گذاشت.

حالا او در تهران است. با کوله باری از تجربه و با ثبت یک قهرمانی بی چون و چرا همراه لاجوردی‌ها در فصل‌های هاشور خورده. دیوار راسخی که صدایش در هزارتوی مواج و لرزان کارزارها گم نمی‌شود و بارها در پاگرد آرزوها شادی را برای جمعیتی غرقه در شور و سرور به ارمغان آورده است.

*دیوار دفاعی، نقطه قوت استقلال

داسیلوا در منتهی‌الیه میکسدزون،روی آسفالت داغ لحظاتی با ما همکلام و به چهره و چشم‌هایمان خیره شد. پسر خوب کویابا پیروزی استقلال در قزوین را گام بلندی برای رسیدن به اهداف ترسیم شده تیم قلمداد کرد و یادآور شد: امسال هم کادر فنی و هم ما بازیکنان همقسم شده‌ایم برای شادی میلیون‌ها هوادار تا پای جان بجنگیم و از همان هفته‌های اول امتیازات لازم را جمع آوری کنیم.

مدافع شماره ۵۵ با بیان اینکه فصل پیش استقلال شایسته فتح جام بود، تأکید کرد: گذشته ها گذشته و ما باید هم و غم خود را مصروف سربلندی در خوان‌های پیش رو کنیم و با مرتفع کردن نقاط ضعف، تیم بی نقصی را به مصاف رقیبان بفرستیم.

برزیلی محجوب دست به دیوار کشید، به آسمان بالای سرش نیم نگاهی کرد و درباره سازمان دفاعی ارتش لاجوردی گفت: خط دفاعی استقلال با توجه به مهره‌هایی که جذب شده‌اند یکی از نقط قوت تیم در جریان لیگ خواهد بود و حتم بدانید با هارمونی روزافزون تمام راه‌ها را به روی فورواردها خواهیم بست و با کمترین اشتباه مأموریت خود را انجام خواهیم داد.

داسیلوا از هماهنگی خوب سید حسین حسینی با سازمان دفاعی استقلال به‌عنوان نقطه قوت یاد و اذعان کرد: حسینی در نقش کاپیتان حضوری ثمربخش در زمین دارد و با حرف زدن‌های متوالی با مدافعان و گوشزد کردن نکات مهم آرامش را برای دروازه به ارمغان آورده است.

آسمانخراش ۱۹۳ سانتیمتری از سطح بالای لیگ ایران نیز حرف زد و بیان کرد: من تجربه بازی در لیگ عربستان را دارم و یقین دارم فوتبال ایران وزنه سنگین فوتبال آسیاست و به فراخور آن لیگ حرفه‌ای نیز کیفیت قابل قبولی دارد و فاصله تیم ها زیاد نیست.

او درباره بازی با ملوان  تصریح کرد: ملوان تیم سابقه‌داری در فوتبال ایران است، اما ما استقلال هستیم و باید مطالبات میلیون‌ها هوادار را در زمین محقق کنیم. بر همین اساس با برنامه‌ریزی مربیان و تلاش بچه‌ها برای کسب دومین سه امتیاز لیگ خیز برخواهیم داشت و از هر کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

اما نگاه رافائل داسیلوا آرودا به زندگی در ایران؛ من اینجا بسیار راحتم و خانواده‌ام نیز تهران را دوست دارند و با توجه به مردمان میهمان‌نواز و فوتبال دوستان بی‌شمار در ایران خوش می‌گذرد و هرگز در کشور شما احساس غریبی نمی‌کنم.

اما حرف آخر داسیلوا پیش از سوار شدن به اتوبوس آبی: هواداران تنهایمان نگذارند و حمایت کنند. قول می‌دهم امسال قدرتمندتر از فصل پیش همه تمرکز خود را صرف نتیجه گرفتن و پیش تاختن خواهیم کرد و هر هفته بهتر خواهیم شد.

روز بخیر و موفق باشید عالیجناب داسیلوا آرودا.

*امیدمافی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.